Cursusaanbod Klachtencommissies

Er is steeds meer aandacht voor het onderwerp ‘integriteit’, inclusief ongewenste omgangsvormen. Uiteindelijk, in het uiterste geval, kunnen meldingen over ongewenste omgangsvormen leiden tot formele klachten en een daaropvolgend formeel klachtonderzoek. De klachtencommissie staat dan voor een complexe taak met juridische en procedurele maar ook ethische aspecten. Onze cursussen ondersteunen klachtencommissies en reiken hen de benodigde kennis en vaardigheden aan om hun werk naar behoren te kunnen verrichten.

Meer lezen

Geaccrediteerde Bij- en Nascholing (BNS) voor Vertrouwenspersonen

Bij- en nascholing is van vitaal belang voor vertrouwenspersonen, omdat het hen in staat stelt om relevant te blijven, hun vaardigheden te verfijnen en zich aan te passen aan veranderende behoeften en contexten. Het versterkt hun empathie, conflictbemiddelingsvaardigheden en ethische normen, en draagt bij aan het creëren van veilige, ondersteunende en inclusieve omgevingen. Als hoeders van emotioneel welzijn en vertrouwen, verdienen vertrouwenspersonen niets minder dan de best mogelijke nascholing om hun essentiële rol effectief te vervullen.

Meer lezen

Geaccrediteerde 4-daagse Opleiding Vertrouwenspersoon

Ben jij geïnteresseerd in het bieden van ondersteuning aan medewerkers en begeleiding bieden wanneer zij geconfronteerd worden met grensoverschrijdend gedrag? Wil jij jouw bijdrage leveren aan het creëren van een sociaal veilige en integere werkomgeving? Overweeg dan om deel te nemen aan onze geaccrediteerde opleiding tot interne of externe vertrouwenspersoon. Deze opleiding voorziet jou van alle benodigde kennis en vaardigheden om succesvol aan de slag te gaan als vertrouwenspersoon.

Meer lezen